התעשייה למסחר אלקטרוני פשוט מתפוצצת. וייתכן שחנויות פיזיות עשויות מלבנים וטיט שנסגרו זמנית או כשלו בתזרים לא ייפתחו שוב.
קניות באינטרנט היו פעם נוחות ומותרות, עכשיו – זה הכרחי. "עסקי המסחר האלקטרוני שאיתם אני עובד לא יכולים להחזיק מספיק מוצרים במלאי". חנויות צצות להם ואתרי מכירות בגוגל גדל במשך זמן מה, והמספרים שלהלן אינם מתייחסים לאירועים האחרונים שהובילו לעלייה במכירות המסחר האלקטרוני.
אני עוסק בקמעונאות משנת 2013, פתחתי חנויות פיזיות בישראל ובארהב, השקתי אתרים רווחיים ושיווקתי מותגים קטנים וגדולים באינטרנט. וכמות ההתעניינות במסחר אלקטרוני כרגע היא חסרת תקדים. הרבה אנשים רוצים לדעת איך לפתוח עסק של מסחר אלקטרוני. אם המטרה שלכם היא להרוויח כסף מהיר -אוכל לומר לכם שאתם לא היחידים. ולכן זה קצת שונה להיום, המטרה צריכה להיות עסק טווח ארוך באינטרנט שגם רווחי וגם יחזיק מעמד. אתה צריך להיות בעל חזון ארוך טווח לבניית נכס שמביא ערך אמיתי לשוק.
כיצד להקים עסק מסחר אלקטרוני משלך?
קמעונאות מקוונת – חנות אונליין הינו עסק משגשג ויכול להניב אלפים ואפילו מיליונים, אבל ראיתי יותר מדי עסקים למסחר אלקטרוני אשר נאבקים להשיג אחיזה. לקח לי שנים ללמוד את כל מה שנכלל בדף הזה. השתמש במידע כאן כדי להקים את חנות המסחר האלקטרוני שלך, להגן על עצמך מבחינה משפטית, למד על תזרים מזומנים אונליין, נעבור על איך לשווק ולמכור את המוצר שלך ולהתחיל לבנות את החנות שלך. ולסיום ברגע שהחנות פועלת, שיווק אותה בכבדות כדי למשוך לקוחות. אין דבר יותר מתגמל לפתוח עסק ולראות אותו צומח. אתה בונה את זה ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממך. בניית עסק מסחר אלקטרוני דורש יותר מאשר בחירת שם מותג, כתיבת רשימות מוצרים והתחלת מכירת מוצרים באינטרנט. אפשר לחשוב על אתר מכירות כמו עסק פיזי לכל דבר, אם ניקח את הרעיונות העסקיים הטובים ביותר שלך, המבצעים ההנחות. כולם יכולים להתפספס אם אתה לא מוביל מספיק תנועה לאתר שלך. עיין במאמר הזה עד לסופו ולמד על איך להקים אתר למסחר אלקטרוני בהייסייט בניית אתרים.
שלב 1: חקר מודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני
התחלת המחקר שלך היא הצעד הקריטי הראשון. אני נפגש עם המון בעלי עסקים ויזמים למיניהם ולכולם רעיונות טובים , אני כאן לומר לכם – אל תפעלו מתוך תחושה. גידול כל עסק מקוון הוא השקעה. ויש להתייחס לזה! אתה הולך להשקיע מכספך, דאג לייעל כל שקל לכיוון הנכון והבטוח. עסקים מבוססי שירות, תוכנה, מכירת מוצרים דיגיטליים ומוצרים פיזיים הם רק קצה הקרחון. לפני שתוכל להחליט מה למכור באינטרנט, עליך להבין את המודלים העסקיים השונים הזמינים. זה לא מדע טילים, אבל זה כן משפיע על המבנה העסקי שלך. זה משהו שאני אעזור לך להבין ע"י ייעוץ והכוונה .אם אתה רוצה להרוויח מבלי לגעת במוצר שלך או להשקיע הרבה בהתחלה, לעבור עם ספקים רחוקים דרופשיפינג או ייצור לפי הזמנה ממש כאן בישראל? או לפי דרישה? שהיא בחירה חכמה. יש לכם רעיון עסקי לרעיון המוצר המושלם או מוצר אהוב שהייתם רוצים למכור תחת המותג שלכם? בדוק את התיוג שלו ברר עליו בגוגל ובכל מנועי החיפוש מומלץ באנגלית ובעברית כך תוצאות החיפוש גדולות יותר והלמידה יותר ממקודת.
אני ממליץ בחום לקחת את הזמן וללמוד את המודלים העסקיים השונים ולהשוות ביניהם מבחינה מנטלית. לאחר מכן החליטו איזה מהם מתאים ביותר למשאבים ולחוזקות השיווק שלכם. כמו כן, חשבו היכן אתם רוצים למכור. האם אתה רוצה לבנות חנות מכירות? או שאתה רוצה למכור באמזון? איביי.. אטסי. ? כמובן, אתה יכול לעשות את כולן, אבל השיווק יהיה שונה.
שלב 2: התחל מחקר נישה למסחר אלקטרוני
כואב לי כשאנשים שולחים לי דוא"ל לתת מבט וייעוץ לאתר המכירתי שלהם והוא מלא במאות מוצרים, עשרות קטגוריות וללא פוקוס אמיתי. תראו – אלא אם כן יש לך תקציב עצום, אתם לא יכולים להיות השופרסל או אמזון הבא. אתה צריך למתג את עזצך עם נישה מסויימת וייחודית רק לך. כדי לנהל חנות מסחר אלקטרוני רווחית. בחירת הנישה שלך היא הצעד החשוב ביותר בפתיחת העסק המקוון שלך. התחל תהליך זה על ידי זיהוי חברות מצליחות שכבר עובדות במרחב זה. ודא שהאזור תחרותי (היעדר תחרות בדרך כלל מעיד על כך שגם אין שוק לנישה הספציפית) עם זאת, אל תבחר נישה צפופה מדי, ודלג על כל דבר שנשלט על ידי המותגים הגדולים. אם אתה מתקשה עם זה, בדוק עוד יותר מה אתה רוצה לעשות – ככל שאתה יותר ספציפי, סביר להניח שתתמודד עם פחות תחרות. נישה ייחודית משלך גם נותנת לך את היתרון! אתה יכול לעבוד יחד עם בעלי עסקים בנישות אלה כדי לקדם את העסק שלך, להפוך (או לרכוש) כשותף, ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלך.
שלב 3: רעיונות – מרקט – טרגט ומוצר
כעת, לאחר שזיהיתם הנישה ומודל עסקי, ייתכן שתתפתו להתחיל לחפש מוצרים למכירה. אל תעשה. לפני שאתם חושבים על רעיונות למוצרים, חשבו על פרסונות. אתה לא יכול לצפות שאנשים יקנו את המוצר שלך אם אתה לא יודע למי אתה מוכר. מי אתה? מה מייצגת החנות? מי הלקוחות האידיאליים שלך? אתה צריך להקרין תדמית מותג עקבית (מסע שמתחיל בשם המותג שלך). למרבה המזל, פייסבוק גוגל אנליטיקס ועוד המון כלים, יכולה להקל עלינו יחסית למצוא את קהל היעד באינטרנט. באופן ספציפי, דע בדיוק לכמה אנשים אתה יכול למקד. אתה יכול להתעמק כדי לקבל מספרים מאוד ממוקדים ודמוגרפיה מפורטת. לאחר שזיהיתם את הלקוחות אליהם אתם פונים, הגיע הזמן להעלות רעיונות למוצרים. אני מציע להתחיל עם 5 מוצרים ולהתחיל ללמוד על מוצרים מא ועד ת. עם זאת, לפני שאתה משקיע במוצר, השתדל להעריך אותו בקפידה. גם אם תבחרו במודל דרופשיפינג, אתם רוצים לבדוק אותו בקפידה ולקבל תחושה של המוצר בעצמכם כדי שתוכל לזהות בעיות אפשריות ולהכין סקריפטים של שירות לקוחות כדי לענות על שאלות נפוצות. חלק מאימות הרעיון שלך הוא לקבוע את הכדאיות שלו. האם אתה יכול לספק ולעמוד השירות והמחיר? מה קורה אם הספק שלך נופל האם יש אפשרות גיבוי? יש לעשות מחקר על תשובות לשאלות שיצוצו בעת מכירה אונליין.
שלב 4: פתח עסק – ובנה את המותג החדש
אם אתה רוצה להקים עסק מצליח, אתה צריך למתג אותו – ובמיוחג שיתאים ושמתחבר לפרסונה שלך. זיהוי האישיות שלך מקל על בניית מותג מסחר אלקטרוני, אבל לפני שאתה מקים את החנות שלך ונכנס לעניין הענייני של בניית מותג – יש כמה צעדים בסיסיים שתצטרך לנקוט.
רשום את העסק שלך. בחר שם עסק ורשום את החברה שלך.
רשום את העסק שלך. בחר שם עסק ורשום את החברה שלך. יש הגנות משפטיות והטבות מס, אז אל תוותרו עליהן. בחר את שם החנות שלך שם האתר שלך והשם החוקי של העסק של יכולים להיות זהים, או שלא , אבל לשמירה על עקביות יש את היתרונות שלו. ודא שכל מה שאתה בוחר מתאים לנישה שלך – אתה לא רוצה לבחור שם מותג ברגע האחרון. קבל את רישיונות העסק שלך אם אתה לא מכיר את התהליך הזה, ניתן לגשת למשרדי הממשלה ולקבל את כל המידע, יש המון משאבים שיעזרו לך להתחיל, במיוחד אם תלך לעורךדין או עסקים שכבר מוכרים מוצרים כמו הנישה שלך, העצה שלהם יכולה להיות יקרה מפז, אפילו לגבי דברים קטנים כמו רכישת רישיונות עסק. אחת ההחלטות החכמות ביותר שעשיתי אי פעם הייתה למצוא מישהו שיוכל להראות לי את הדרך הישרה.
הגש בקשה לרשיונות והיתרים לעסקים
הגש בקשה לרשיונות והיתרים לעסקים הפעלת חנות מקוונת אינה מונעת ממך להזדקק לרישיונות עסק והיתרים מסוימים. בדוק עם העירייה שלך כדי לראות אילו סוגים של רישיונות מס מכירה או רישיונות עסק ביתי אתה צריך, וקבל את אישורם לפני שתתחיל לפעול. מצא את הספקים הנכונים תהיה לך תחרות רבה למכירת מוצרים באינטרנט, האינטרס שלך למצוא את האיכות הטובה ביותר ואת המחירים הטובים ביותר עבור המוצרים שאתה מוכר או החומרים שבהם אתה משתמש כדי ליצור את המוצרים שלך. חפשו עד שתמצאו ספק שאיתו תרצו לעשות עסקים לטווח ארוך
יצירת לוגו
יצירת לוגו: אל תדאג בקשר לזה יותר מדי, אבל וכמובן יש לוודא שהוא לא בשימוש על ידי חברה אחרת בנישה שלך. עיצוב לוגו לא חייב להיות נורא מקורי, עם זאת (וממש לא צריך). אם יש לך את התקציב, אולי תרצה לשכור חברת שיווק שתיצור תקציר עיצוב עבור החברה שלך. אם לא, אתה יכול ליצור משלך. פשוט שמור על עקביות ותקשיב לעצות שיווקיות שנועדו לעזור להגביר את המותג שלך.
שלב 5: התכנון העסקי
עד עכשיו אתה אמור לקבל מושג מצוין איך העסק שלך ייראה. יש לך את שוק היעד שלך, נישת המוצר שלך ושם המותג שלך. עכשיו זה זמן טוב לצעוד אחורה ולהעלות את התוכנית העסקית שלך על הנייר ולקבוע את תקציב שלך,
צרכי ההלוואה וההוצאות החודשיות.
צרכי ההלוואה וההוצאות החודשיות. ניהול פיננסי ההיבט החשוב ביותר בעסק הוא הפיננסי ובשמו הישראלי "תזרים מזמנים" תזרים מזומנים הינו חלק חשוב בניהול העסק שלך בצורה הנכונה ביותר. קבע את נקודת האיזון שלך, הן במכירות יחידות והן במהלך (בחודשים). כל עסק אמיתי הוא השקעה של משאבים. למעשה זה היה אחד הדברים הראשונים שלמדתי שניהלתי 3 אתרי מכירות לתכשיטים בארהב ובישראל, . תפקידו של המנכ"ל הוא לקחת משאבים שברשותו ולהפוך אותם לתמורה לרווחים. עם זאת, עצוב לי לראות שיזמים רבים לא לוקחים את הזמן להקרין את ההכנסות וההוצאות שלהם כפי שכתבתי נ"ל תזרים מזומנים,. אם אתה לא יכול להבין את שולי הרווח שלך, אתה תיכשל! וזה לא אני אומר אלא כל בנק בישראל כאשר תשאל אותו מדוע 90% מעסקים קורסים השנה הראשונה.
תכנון העסקי
שלב התכנון העסקי הוא הצוות שלך, מקורות מוצר, לוגיסטיקה ותקציב שיווק. ודא שאתה מבין את כל המשאבים הפיננסיים הזמינים לרשותך. לדוגמא, ניהול מלאי בעלי עסקים רבים מתרחקים ממכירת מוצרים פיזיים באינטרנט. אתה לא צריך לאחסן מוצרים במוסך שלך כדי למכור באינטרנט. אתה יכול להשתמש בבמחסנים כדי לטפל במלאי עבורך ואם אתה עובד עם ספק הוא יכול לשלוח את המוצרים שלך עבורך אם תתכנן זאת איתו. תוכנה לניהול מלאי תעזור לשמור על העסק שלך מאורגן, במיוחד אם אתה מתמודד עם מלאי גדול של פריטים. אבל לא הייתי ממליץ על זה למתחילים. שמור על זה פשוט כשאתה מתחיל. הזמינו מוצרים מהייצור ושלחו אותם ישירות ללקוחות. הקפד לשמור על לוגיסטיקה נכונה. גם אם אתה מתכוון לדרופשיפינג, תצטרך לדעת מהיכן מגיע המלאי שלך.
שלב 6: בניית אתר – חנות מכירות לעסק שלך.
ברגע שאתה רשמית בעל עסק של מסחר אלקטרוני, עליך לרשום את שם הדומיין שלך וכל כתובת אתר להפניה מחדש שעשויה להיות רלוונטית. אתה תזדקק למידע על עיצוב האתר שהסתפקת בו בשלב האחרון עכשיו, כשסוף סוף תבנה את החנות שלך. כל עיצוב שתבחר צריך להיות תואם גם לתוכנת המסחר האלקטרוני שלך. יש ממש מאות פלטפורמות של עגלת קניות למסחר אלקטרוני, חלקן חינמיות בעוד אחרות פרימיום. בחירת תוכנת מסחר אלקטרוני נכונה אינה קלה. עליך להעריך בקפידה דברים כמו מהירות טעינה, תכונות, תאימות לשערי תשלום שונים, תאימות למבנה העסק שלך, כישורי מפתחי האינטרנט שלך, תכונות ידידותיות לקידום אתרים ועוד. אני עובד על זה שנים ואוכל לבצע השוואות כדי לעזור לך לבחור את הפלטפורמה. אסטרטגיה נכונה לעסק שלך. עשינו המון מחקר והאפשרויות הטובות ביותר צור קשר לבניית אתר לעסק
שלב 7: חשיפת האתר ומשיכת לקוחות לחנות שלך
אתה צריך לשווק את החנות שלך. כשבחרת את העגלה שלך, אמרתי לך לחשוב על תכונות ידידותיות למנועי חיפוש. הם לא כולם אותו הדבר. ימי מילוי מילות המפתח של תחילת שנות ה-2000 חלפו מזמן, אבל קידום אתרים חי וקיים. עליך לזכור מילות מפתח ומונחי חיפוש בכל דף באתר שלך, בכתובות האתרים שלך ובמסעות הפרסום שלך. אתה גם צריך לחשוב על העברת תנועה לאתר שלך. אתרי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר משקיעים רבות בשיווק מקוון. אם אין לך את הכספים, עדיף שתהיה לך את גריז המרפקים הכוונה להתחיל לרשום תוכן וללמוד על SEO. הירשמו לניוזלטרים שיווקיים בנוסף, הרשמו לבלוג שלנו אני מעלה לכאן המון טיפים שיכולים לעזור לך, או האזינו לפודקאסטים של שיווק דיגיטלי כדי לשמור על דופק בתעשיית השיווק הדיגיטלי ולהתמלא בטיפים לשיווק.
סוגי שיווק
סוגי שיווק: האם תשתמש גוגל ממומן, במדיה חברתית, במודעות בתשלום לקליק או בשילוב של אסטרטגיות? כיצד תעקוב אחר הקמפיינים שמניבים תנועה לחנות שלך? אם שיווק האתר שלך נראה מהמם, האם תשכור עזרה? האתר שלך הוא לא הדבר היחיד שאתה צריך כדי למשוך אליו תנועה. גם המוצרים שתבחרו צריכים להיכלל בתקציב השיווק שלכם. המשימה שלך היא למכור מוצרים, לא להניע תנועה. כדי למכור מוצרים, עליך לחשוב מעבר לאתר שלך ולחפש אזורי הרחבה. לא משנה מה ואיך תחליט למכור, הצעד הראשון הוא יצירת רשימת דוא"ל. הצב הצעה חינמית להצטרפות באתר שלך, הפעל מסע פרסום במדיה חברתית כדי להשיג מנויים, או הצע מתנה שבה 'עמלת' הכניסה היא כתובת הדוא"ל של הלקוח שלך. מתנות היא טקטיקת השיווק שלי כדי להשיג תנועה ומנויים במהירות. למתנות יש יתרון נוסף של הגדלת נוכחות המותג שלך ונראות המוצר שלך. בניית רשימת דוא"ל מעניקה לך קבוצה של לידים חמים לעבוד איתם, מה שהופך את תהליך המכירה להרבה יותר קל.
מתן קופונים
מתן קופונים ותוכן לצרכנים באמצעות דואר אלקטרוני עוזר לשמור על המותג שלך בראש, להגביר את המכירות ולבסס אמינות. שמור את האימיילים שלך מעניינים – בקש מהלקוחות שלך מידע לעתים קרובות, כולל ביקורות. כמו כן, שלח להם את הפוסטים החדשים לבלוג שלך. חשוב לערבב תוכן מועיל ולא רק לדחוף אותם בהצעות מכירה לאט ובעדינות… לענות לשאלות ולהגיב במהירות לבעיות שירות לקוחות ואיכות המוצר, ולעבוד על בניית מערכות יחסים. ניתוח ביצועי האתר באתר שלך, ראה כיצד ואיפה זורמת התנועה. האם דפי המוצר שלך ממוקדים לפרסונה שלך? האם אתה מאבד לקוחות פוטנציאליים באותו מקום? אם אתה מוביל תנועה לחנות שלך אבל שום דבר לא מוכר, תקן את הדליפות במשפך המכירות שלך על ידי אופטימיזציה קפדנית של כל עמוד ועיון מקרוב בכרטיסי המוצרים שלך. השתמש ב-Google Analytics כדי לעזור במשימה זו. ישנם כלים שיכולים לעזור לך לנטר ולייעל כל שלב בתהליך המכירה. תעשה בהם שימוש.
מוכן להתחיל למכור באינטרנט?
למה אתה מחכה? עם כל כך הרבה אתרים למסחר אלקטרוני מצליחים, הגיע הזמן לחשוב בגדול ולהתחיל בעצמך. אתה יכול למכור כל דבר באינטרנט! האם הפוסט הזה ענה על שאלותיך לגבי הקמת חנות מסחר אלקטרוני? אם כן, אנא צרו קשר ואשמח לעזור לכם בבניית אתר מכירות לעסק בנוסף, תנו לו לשיתוף. ביליתי שנים בישראל ובארהב בעזרה לבעלי עסקים כמוך. ניהול אתר מסחר אלקטרוני מצליח לא חייב להיות מאבק או יקר. אם יש לך את השומן והזמן, תוכל להשיק חנות רווחית תמורת כמה מאות שקלים לחודש. כנסו לדף המחירון שלי וראו כמה יעלה לכם לבנות אתר מכירות – ההצלחה שלך חשובה לי. אם תקדישו זמן לקרוא את המשאבים שלמעלה, ותחסכו מאות שעות עבודה. אני באמת מקווה שנהנית מהתובנות ששיתפתי לגבי פתיחת עסק של מסחר אלקטרוני. אם פספסתי משהו שהיית רוצה לראות מכוסה, ספר לי בתגובות. בהצלחה עם בניית החנות שלך! לשירותכם תמיד איתמר!