אני עובד עם מספר עסקים קטנים וסוגיית "מהירות האתר" ברורה כשמש – כולנו מבינים את היתרונות ארוכי הטווח של השקעה בשיפור מהירות האתר ובאופטימיזציה הכוללת דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. מהירות האתר שלך יכולה להביא יותר ביקורים בדפים ובפוסטים – עלייה במכירות ובפניות של לקוחות חדשים וחוזרים. ומה לא נעשה בכדי למצוא את הלקוחות האידיאליים לעסק שלנו ברשת הגדולה? הרי זה קידום עסקים בגוגל זה מה שכול בעל עסק רוצה.
אבל זה לא ממש פשוט כמו "לבנות את זה- והם יגיעו". יש להבין שהאינטרנט הוא רחב עצום ועבור כל סוג של עסק, אתם תמצאו אלפי תוצאות חיפוש. וכל אחד מתמודד על העמוד הראשון הנחשק של גוגל. עם זאת, אתה יכול להגביר את הסיכויים שלך להתגלות במקומות ראשונים בדפי החיפוש שלך. והנה 4 דרכים לעשות בדיוק את זה
סריקת האתר שלך
לפני שתוכל להתחיל לבצע אופטימיזציה לאתר שלך, עליך לבדוק את המצב הנוכחי. קבלת קו בסיס למקום שבו אתה נמצא יעזור לך לראות מה הולך טוב והיכן נדרשים שיפורים. יש מגוון כלים ומשאבים חינמיים זמינים שיעזרו לקבל נתונים על האתר שלך, כמו גוגל קונסול – גוגל אנליטיקס גוגל בדיקת מהירות (מומלץ להשתמש בגוגל בדיקת מהירות) וגם גי-טי מטריקס לא רעים כלל ואם המחשבה על סקירת האתר שלך שולחת אותך לרוץ אל הגבעות או שאתה פשוט לא יודע מאיפה להתחיל, אתה יכול ליצור קשר איתי ותוך 5 ימים אתה מדורג גבוהה כמוני. אני עושה את זה בשבילך ונותן לך תוכנית לשלבים הבאים לשיפור האתר שלך.
1 // סריקה וביצוע אופטימיזציה לכותרות ותיאורים
דבר אחד שלעתים קרובות אני רואה שלא נעשה בו שימוש באתרים הוא כותרות ותיאורים לדפים. הם ממלאים תפקיד בהשגת תנועה לדף שלך. אם אינך בטוח מה הם – זה מה שמוצג בכרטיסייה בדפדפן שלך ובדף תוצאות החיפוש של גוגל או פשוט הבט בתמונה למטה. התפקיד שלו הוא לספר לאנשים על מה העמוד שלך והאם האתר שלך הוא מה שהם צריכים. כברירת מחדל, הכותרת תהיה משהו כמו 'אודות – שם העסק שלך'. זה לא אומר לנו דבר על מהו הדף, כך שלא סביר שימשוך קליקים.
באופן אידיאלי, עליך לכלול מילת מפתח/ביטוי בתוך הכותרת והתיאור ועדיין לשמור על אנושיות ולא למלא את הכותרות אך ורק במילות מפתח, עשה זאת בסטייל כפי שאני תמיד מנסה להסביר,. משפטים אלו נכתבים עבור בני אדם, זה חייב להיות הגיוני. דוגמה, נניח שאתה צלם משפחה במקום שכותרת ברירת המחדל שלך תהיה 'צילום משפחה – שם העסק שלך', תוכל לשנות אותה ל'מתמחה בצילום משפחה | צלם מקצועי רגוע ומהנה בתל אביב" סתם זורק משפט.
2 // מהיר בזק, מותק!
אחד הגורמים הגדולים לאופטימיזציה של האתר שלך ב-2022 הוא המהירות. מהירות טעינת הדפים תמיד הייתה משהו שצריך לקחת בחשבון (מי זוכר את כלל 6 השניות?), בימינו אתה צריך להדליק מהר. עם הספיגה של חיבורי אינטרנט מהירים, אף אחד לא רוצה לחכות עד שהאתר שלך ייטען, אפילו ל-6 שניות עלובות.
מחקר של גוגל מראה שזמני טעינה של 1 עד 6 שניות מגדילים את הסיכוי שמבקר יקפוץ מהאתר שלך ב-106% שקופץ להסתברות של 123% כשזה מגיע ל-10 שניות. גוגל דוחפת לבעלי אתרים לבצע אופטימיזציה למהירות במשך שנים, אבל באמת הגדילה את הקצב על ידי הפיכתו לגורם בדירוג האתר שלך. לאחד זה יכול להראות כאל מין סוג של עונש אך האחר יכול לומר תודה ולדאוג לעמוד בתנאים עבור הלקוחות והגולשים. יש להם אפילו מסע פרסום ושיעורים ולימודים שלמים בנוגע למהירות האתר שלך. אז איך אתה יכול להפוך את האתר שלך למהיר יותר?
- בחר אחסון טוב להתחלה. – אני לא יכול להדגיש מספיק עד כמה אחסון טוב הוא חיוני למהירות האתר
- הקטן את גודל התמונות – תמונות יכולות להיות גדולות בצורה מטעה. דף עתיר תמונות יכול להוסיף משקל . ככל שגודל העמוד גדול יותר כך לוקח זמן רב יותר לטעון.
- מחק תוספים שאתה כבר לא משתמש בהם – לכל תוסף שהתקנת יש סקריפטים שגורמים להם לתפקד. המשמעות היא שכאשר מישהו מבקר באתר שלך, השרת צריך לגשת לכל סקריפט. ככל שיותר סקריפטים, כך ייקח זמן רב יותר לטעון את העמוד במלואו
- למתכנים – לגשת סיפאנל ולעשות צמצום בתיקיות JS SCC HTML AJAX
3 // עיצוב והתוכן שלך כדי לתת למבקרים את מה שהם רוצים
האם האתר שלך גורם לאנשים לרצות להישאר בסביבה? האם אתה מציג את התוכן שלך בצורה שנותנת לאנשים את מה שהם צריכים? מה הלקוחות האידיאליים שלך צריכים לראות באתר שלך כדי לגרום להם לרצות להישאר ולא ללחוץ על כפתור החזרה? שאלות כאלו יש לחשוב כאשר בונים אתר – חוויות המשתמש, לגרום לאנשים להישאר באתר שלך זמן רב יותר, מאותת לגוגל שהאתר שלך הוא משאב כדאי עבור המחפשים מילה או ביטוי מסוים. טיפים לעיצוב ותוכן :
- נקי ופשוט תמיד מנצח – העיצוב צריך להיות לא מסובך ולהוסיף ערך ניווט מובנה
- שמור על התפריטים שלך נקיים (אף אחד לא רוצה לקרוא מדריך לניווט באתר שלך)
- אל תוסיף את זה רק כי זה נראה מגניב – פונטים תוספים, סליידרים רובם כבדים, או וידגטים מגניבים ונוצצים הם לפעמים יכולים להסיח את הדעת מהמטרה שלך.
- צור מאמרים וטקסטים שממש מדברים אל הקהל שלך בגובה העיניים – אנשים מחפשים משהו כשהם מבקרים באתר שלך, בין אם זה שירות או מוצר. יש להם בעיה וצריכים פתרון – כתבו פתרון או הציעו פתרון בתשלום שפותר את הבעיה.
4 // בדוק שגיאות
אף אחד לא רוצה לראות הודעת שגיאה באתר. זה מתסכל עבור המבקר – עולה לך מכירה אם הוא מחליט לעזוב את האתר שלך. למרבה הצער, אי אפשר למנוע תקלות. הלוואי ויכולתי להגיד לך שהשרתים לא נופלים או שדברים אף פעם לא משתבשים, אבל הייתי משקר. מתרחשות שגיאות, דפים נמחקים, כתובות URL משתנות, קודים מיותרים ותוספים יכולים לשבש את העיניינים. עם זאת, זה לא הכל אבדון, אתה יכול לנטר ולתקן שגיאות במהירות לפני שהן גורמות לבעיות גדולות כלשהן.
אני מתמחה בכל הנ"ל, כמבחן תוכלו לראות בעצמכם את מצב שיפור מהירות האתר שלי, כך אעשה לאתר שלכם בתוך מספר ימים קצרים, דברו איתי עכשיו אם אתם מעוניינים לשפר את מהירות האתר שלכם.